VOYAGE EN ISLANDE : Mise en place d’un dispositif de financement participatif

Chers élèves, parents et collègues,

Nous sommes une équipe de 6 professeurs organisant un voyage en Islande en avril 2016, au collège Jean Monnet de Feucherolles (Yvelines / 78), France, à destination de 2 classes de 3èmes, soit une cinquantaine d’élèves.

Afin d’alléger la charge des familles pour le ce voyage, les professeurs organisateurs et l’APAF (fédération de parents d’élève) ont collaboré afin de créer un projet sur la 1ère plate-forme de financement participatif en Europe ULULE. Sur le principe : "les petits ruisseaux font les grandes rivières...",un petit don à partir de 10 euros multiplié par un grand nombre de donateurs pourrait contribuer à faciliter la mise en oeuvre de ce voyage. Le site est bien sûr sécurisé. La coopérative scolaire recueille les dons.

Merci de contribuer et/ou de relayer le lien et le message à un maximum de connaissances via internet.

Vous trouverez plus de détails dont le descriptif de ce voyage et ses objectifs pédagogiques en cliquant sur le lien suivant :

Nous vous remercions par avance de votre aide…

L’équipe de professeurs.

Hello ! / Hej ! “BIG ENDS HAVE SMALL BEGINNINGS…..”

¨Please help us finance our school trip to Iceland !”

We are a team of 6 teachers involved in a multidisciplinary school trip to Iceland. That escape journey to a land of ice and fire will hopefully take place next April 2016.

Our curriculum deals with : volcanology-related topics, plate tectonics and geothermal power as well as sporty challenges, like competing with an Icelandic school on a hand-ball field !

Our visits include : walks through Reykjavik, the national museum of Iceland, Thingvellir –home of the first European Parliament in history, Geyser Strokkur, Gulfoss waterfalls, the basalt cliffs and black sandy beaches of Vik, as well as the Geothermal plant of Hellisheidi, or the geothermal area of Seltun-Krysavik.

Our students will also share the common Icelandic experience of having a bath in a natural hot spring at Secret Lagoon !

Your donations could allow our students to discover the former land of Vikings who first set foot on Vinland (Eastern coast of the USA) in the year 1000, and alleviate the cost for the families of an exceptional school trip.

So please donate either by cheque or directly by credit card on the site. You will get a picture of the trip in return. We must reach our goal in four weeks !

Thank you !

The teachers….